טיפול (אדריכלי) זוגי – לפני עשר שנים פתחו בני הזוג דני ישראלביץ והילה דינאי משרד אדריכלות ועיצוב פנים והיום היו רוצים להיות אחד מחמשת המשרדים הגדולים בארץ והם גם חושבים שאדריכל צריך כישורים של פסיכולוג.

"להיות בחמישייה הפותחת, זה אולי יקרה לנו בגיל 70 כי זה עסק של אנשים מבוגרים", אומר ישראלביץ׳ ומתנחם, "לפחות אנחנו נהנים מהתהליך".

אם שואלים את הזוג ישראלביץ׳-דינאי, אדריכלות היא מקצוע קשה. הכי קשה. "לפתוח משרד אדריכלות מאפס, בלי קשרים, זה סיוט. משימה כמעט בלתי אפשרית|, אומר ישראלביץ׳ ומוסיף שהקשרים היחידים שהיו לו בתחילת הדרך הם ה|קשרים בנעליים|.

ישראלביץ׳ (39), ודינאי (32), פתחו את "ישראלביץ׳ אדריכלים ועיצוב פנים" בלי שקל אחד בכיס.

"זו הייתה החלטה אמיצה־מפחידה לפתוח משרד", הם משחזרים. "לא רק שלא היו לנו קשרים גם לא היה לנו כסף. לא יכולנו אפילו לקנות שולחן שרטוט. לקחנו דלת ישנה ובנינו ממנה שולחן עבודה".

בשש שנותיו הראשונות, העסק הפסיד כסף. הרבה כסף. "הפסדנו מאות אלפי שקלים ושרדנו בזכות השאיפות והאהבה המטורפת שלנו למקצוע", הם טוענים.

ישראלביץ: "לקחנו כל מיני עבודות מזופטות בתכנון, רק בשביל לשרוד". דינאי: "זה היה משבר קשה. נאלצתי לעבוד במקביל כמעצבת פנים שכירה בכל מיני משרדים כדי להשלים הכנסה. רק לפני ארבע שנים הצטרפתי למשרד במשרה מלאה" המצב הכלכלי הדחוק הוביל ללא מעט מריבות בין בני הזוג.

ישראלביץ': לאמא שלי יש פתגם שאומר "כשאין כסף, האהבה בורחת דרך החלון". זה היה נכון באותם ימים.

קרא עוד: ארכיטקט | עיצוב בתים