תכנון אדריכלי

בונים בית? משפצים את הדירה? שנייה לפני שמתחילים לשבור קירות באופן ספונטני (טוב לשחרור כעסים, אבל לא לבית שרוצים לגור בו לאחר מכן), תנו רגע מחשבה על תכנון מוקדם, מתוך הנחה שאתם באמת רוצים לגור וליהנות מהבית לאחר הבנייה/ השיפוץ, תכנון אדריכלי יסייע לכם לדעת מה הפוטנציאל של הדירה/ הבית וכיצד הכל ייראה בסופו של תהליך. תכנון אדריכלי הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הבנייה כולו ומביא אתכם בדיוק אל בית החלומות שתמיד רציתם.

מהו תכנון אדריכלי ומדוע חשוב לנו?

בין אם אתם בונים, מוסיפים חדר/ קומה, או מבצעים חלוקה מחודשת לבית קיים, חשוב להיעזר באדריכל אשר יבצע תכנון אדריכלי מותאם לצורך ולחלום שלכם. מטרתו של תכנון אדריכלי היא לוודא כי הבנייה המתוכננת תהיה חוקית, עפ"י תקנים ופרקטית המבוססת על כללי הנדסת אנוש מותאמים לבני הבית המתעתדים להתגורר בבית החדש/ המשופץ. תכנון אדריכלי כולל תכנית אדריכלית מקיפה הכוללת תכניות והדמיות שונות המאפשרות לנו לראות הכי קרוב למציאות- כיצד יראה הבית בסיומו של הפרויקט (אגב, ככל שהפרויקט יהיה מורכב או גדול יותר, כך יימשך זמן התכנון האדריכלי).

מהם שלבי תכנון אדריכלי?

שלב 1 היתכנות: מצב קיים- ביקור באתר/ השטח המיועד לבנייה, לקיחת מידות ובדיקה של זכויות הבנייה המותרות לנו, או האם המבנה יוכל לשאת את ההרחבה/ התוספת המתוכננת מבחינה קונסטרוקטיבית וכדומה, לשם כך נדרש להזמין בעלי מקצוע שונים כמו מהנדס, מודד, קונסטרוקטור ואחרים, בהתאם לצורך בשטח.

שלב 2 מהם הצרכים? תכנון אדריכלי מקצועי מבוסס על צרכים ודרישות בעלי הבית/ המבנה ועל מנת לדייק ככל הניתן את התכנון האדריכלי עלינו לדעת כמה פרטים חשובים כמו למשל:מהי מסגרת התקציב העומדת לרשותכם? טיפ חשוב- מתוך המסגרת שהוקצבה, הפרישו בין 15-20 אחוז לטובת חריגות ובלת"מ. תמיד יודעים איפה מתחילים, לא תמיד יודעים איפה מסיימים.בניית פרוגרמה (רשימת צרכים/ דרישות)- מאפשרת לנו לרדת לפרטים יותר מדויקים בנוגע לצרכים, למשל: כמה בני משפחה בבית, כמה חדרים נדרשים, מה גודלם בהתאמה לצורך, כמה מקומות אחסון נדרשים, האם חצר/ מרפסת, מה גודל המטבח, מהו הסגנון העיצובי האהוב עליכם וכל פרט רלוונטי אחר אשר ישלים לאדריכל את התמונה הכללית אותה הוא נדרש לתכנן.תפקידו של האדריכל הוא לאפשר לנו לראות את התמונה כולה על מנת שנוכל לקבל את ההחלטה הטובה ביותר-לנו, כמו למשל התייחסות לכיווני אוויר/ אור טבעי וכדומה על מנת לחסוך בהוצאות החשמל/ תאורה/ מיזוג לאחר שהבית כבר מושלם.

תכנון אדריכלי - דן והילה ישראלביץ׳ אדריכלים

שלב 3 סקיצה ראשונה לתכנית אדריכלית– אז עברנו שני שלבים וקבלנו מידע רב, כעת, יכול האדריכל להעלות על המחשב (בהתאם למסוכם אתכם) סקיצה לתכנית הבנייה הכוללת כמה אופציות אפשריות. זוהי תכנית במבט על בקנ"מ 1:100 בה ניתן יהיה לראות מיקומים וגדלים של החללים השונים והפתחים, לאחר תיקונים שיבוצעו בהתאם, ניתן יהיה לראות בתכנית תלת ממד את הבית המתוכנן הכי קרוב למציאות, על מנת לקבל תחושה והמחשה של צבעים, עיצוב ואווירה כללית. לאחר אישור תכנית האב, מתחיל האדריכל "לפרק" את התכנית לכמה תכניות שונות: תכנית הריסה, תכנית בנייה, תכנית חשמל, אינסטלציה, תאורה, מיזוג, ריצוף, מטבח, נגרות, אלומיניום ואחרות, אשר מיועדות לכל בעלי המקצוע השונים לעבודה בשטח.לאחר סיום שלב התכנון האדריכלי מתקדמים לשלבי האישורים השונים, מכרזי אנשי המקצוע והקבלנים ו….מתחילים!

אדריכלות מתוחכמת ואיכותית בולטת לעין מבלי שצריך יהיה "לתרגם" אותה, שכן, המבנה מדבר בשם עצמו,בשקט, בצניעות, אך עם אנרגיה עוצמתית ואיכות שאינה מתפשרת.אדריכלות מינימליסטית מוקרנת מתוך תכנון מוקפד, המותאם אחד לאחד לכל צורך ודרישת הלקוח, תוך שילוב מערכות טכנולוגיות מתקדמות, שימוש בחומרי הגלם הטובים והאיכותיים ביותר שישנם (בעיקר מחו"ל) חומרי גמר ואקססוריז ייחודיים, יצירות אמנות מקוריות ועוד.בתכנון אדריכלי איכותי, מסגרת התקציב גמישה בדר"כ, כך יכול האדריכל להגשים כל חלום של הלקוח, באמצעות רעיונות עיצוביים יצירתיים ועבודה עם אנשי המקצוע הטובים והמנוסים ביותר בתחומם כמו מפקחי בנייה, יועצים (תאורה/ פנים/ תעשיתיים/ נוף) ונוספים, כאשר התוצאה הסופית מדברת בעד עצמה – מינימליזם צנוע וסולידי, לא מנקר עיניים ומשדר סטייל אירופאי מערבי, מתובל בניחוח ארצישראלי.

תכנון אדריכלי לבתים בישראל

בכל הקשור לאדריכלות עם סטייל בישראל, אנו בעיקר מדברים על הסגנון המינימליסטי, הדוגל במשפט המפורסם less is more (מאת האדריכל מיס ואן דה רוהה – ממייסדי הסגנון המודרני), כאשר אנו מבליטים את החלל בעזרת מינימום פריטים ואלמנטים,תוך שילוב צבעים מנוגדים/ מונוכרומטיים, או שילובי גוונים של צבע אחיד בחללים שונים בבית.להבדיל מבעבר, אנו רואים כיום יותר ויותר זוגות צעירים בעיקר באזור המרכז, רמת השרון, כפר שמריהו הרצליה, רעננה, כ"ס וכדומה, מבקשים לתכנן עבור משפחתם הצעירה בית מעוצב בסגנון מתוחכם, כזה שנראה פשוט, אך מקרין איכות, תכנון שאינו מנקר עיניים ונותן תחושה צנועה אך עוצמתית.תכנון אדריכלי מינימליסטי עם סטייל מוקפד, מבקש התמחות בסגנון זה, שילוב של ידע, ניסיון, יצירתיות ברמות הגבוהות ביותר, בדיוק כמו משרד האדריכלים – ישראלביץ' אדריכלים – המתמחה בתכנון אדריכלי ועיצוב פנים מינימליסטי.

 

תכנון אדריכלי

ישראלביץ' אדריכלים – אדריכלות בסטייל

משרדם של דן והילה ישראלביץ' נחשב לאחד ממשרדי האדריכלים המובילים בארץ בתחום תכנון מרחבי חיים מפנקים, עם רזומה מרשים של תכנון כמה וכמה מהווילות הבולטות ביופיין ובייחודן בארץ, ביישובים כמו כפר שמריהו, הרצליה, חופית, רמה"ש, רעננה, סביון וצפון תל אביב ועוד.

תהליך אדריכלות בתים פרטיים בסגנון מודרני מינימליסטי, הוא תהליך מורכב במיוחד, עם פרמטרים רבים ושונים, אך בעיקרו הוא חוויה ייחודית מרגשת, גם ללקוח וגם לצוות התכנון,
שכן, בישראלביץ' אדריכלים מאמינים כי תכנון מדויק הוא פועל יוצא של שיתוף פעולה הדוק עם הלקוח, תוך שימת לב לכלל הדרישות והצרכים לכל אורכו של התהליך.

כאשר אנו מעלים על הכתב את רשימת הצרכים, אנו פועלים מתוך מטרה וכוונה להגשים את החלום העיצובי של הלקוח לבית החלומות היוקרתי-
שלו ושל משפחתו, לסביבה מעוצבת ומוקפדת המשדרת את אורח החיים והסגנון האישי.

במשרד ישראלביץ' אדריכלים ישנו צוות אדריכלים ומעצבים אשר יכולים להפוך כל חלום למציאות.בראשיתו של תהליך אנו מקפידים על תחקיר והיכרות עם הלקוח- מהו הסגנון העיצובי/ מהם התחביבים של בני המשפחה – מנהגי בילוי ואירוח ופרטים אחרים נוספים אשר יסייעו לצוות המתכננים להגיע לתכנון האופטימלי והמדויק ביותר שניתן, כולל חיות המחמד המתגוררות בבית.בנוסף לפרטים על המשפחה וההרגלים, אנו "עוברים" יחד עם הלקוח בין כל חללי הבית ומציינים את הדגשים של המשתמשים באותם החללים תוך שימת לב לפרטים הקטנים ביותר.אנו מייצרים כמה סקיצות והדמיות מפורטות לבחירתו של הלקוח וזו שעונה באופן מקסימלי על כלל הדרישות, הן העיצוביות והן הטכניות, היא זו שאיתה אנו יוצאים לדרך.

תכנית אדריכלית מקיפה עם הדמיות

בפרויקטים איכותיים אנו מעמידים לרשות הלקוח צוות מקצועי מלא, המלווה אותו במהלך כל הפרויקט מול הרשויות והבירוקרטיה, עובר דרך בחירת/ המלצת איכות על אנשי מקצוע נבחרים/ קבלן/ מפקח וכדומה, ממשיך בבחירת חומרי הגלם והגמר ועד למסירת הפרויקט ללקוח ושביעות רצונו באופן מלא.

המקצועיות והניסיון של ישראלביץ' אדריכלים, עבודת הצוות הבלתי מתפשרת בסטודיו, הם אלו שמביאים אותנו בכל פעם לשיא חדש של תכנון ועיצוב ולשיא חדש של השתאות אל מול הפרויקט הגמור.
אנו מקפידים להתעדכן בכל החדש והחדיש בתחום האדריכלות המודרנית, הטכנולוגיה, חומרי הגלם והגמר. היצירתיות והדמיון בתכנון, הם אלו אשר מעניקים למשרד את תו האיכות בכל פעם מחדש.

 

למי מתאים תכנון אדריכלי מוקפד ומלא בסטייל?

ישנם זוגות צעירים המבקשים לעצמם נכס/ בית מפנק ומודרני, בו יושקעו כל האלמנטים, החומרים והגאדג'טים העכשוויים ביותר, עם ישראלביץ' אדריכלים החלום יכול להפוך למציאות מפנקת, חמה ואמיתית.כל פרויקט המגיע אל המשרד מקבל את מלוא האהבה ותשומת הלב לפרטים וחיבורים מרגשים בין חומרים שונים, המעניקים לתכנון מראה מוקפד, נקי ועשיר.ניסיון של יותר מ- 20 שנה, מקצועיות, ידע נרחב בתחום תכנון בתי יוקרה, עבודה עם מיטב היועצים ואנשי המקצוע בתחום הבניה והעיצוב, ליווי הלקוח באופן אישי תוך מתן מענה לכל צורך ודרישה, עמידה בלוח זמנים (גם הקשוח ביותר) וסל שירותים מלא וייחודי במקום אחד, כל אלו מביאים אותנו אל השורה הראשונה מבין כלל משרדי האדריכלים בארץ, בתחום התכנון והעיצוב של בתי יוקרה.

בין לקוחותינו ישנם אנשי עסקים, ידוענים, עורכי דין, אנשי טלוויזיה ואחרים, להם תכננו ובנינו ווילות פרטיות מפוארות וחלקן אף הופיעו במגזיני אדריכלות נחשבים,כמו גם השתתפות בתכניות על הבתים היפים בישראל.