בעבר התייחסו לדלתות הפנים של הבית מבחינה פונקציונליות בלבד, המאפשר או חוסם כניסה ויציאה מחדר אחד לחדר אחר. כיום, לפי תפיסתם של מרבית מעצבי הפנים, דלתות נתפסות כרהיט של ממש בבית, אשר יכול להשפיע ולשנות בצורה מהותית את מראה הבית. לפיכך חשוב להתאים את מראה הדלת למראה והעיצוב הכולל של הבית או הדירה. בין אם אתם […]

בעבר התייחסו לדלתות הפנים של הבית מבחינה פונקציונליות בלבד, המאפשר או חוסם כניסה ויציאה מחדר אחד לחדר אחר. כיום, לפי תפיסתם של מרבית מעצבי הפנים, דלתות נתפסות כרהיט של ממש בבית, אשר יכול להשפיע ולשנות בצורה מהותית את מראה הבית. לפיכך חשוב להתאים את מראה הדלת למראה והעיצוב הכולל של הבית או הדירה.

בין אם אתם נכנסים לדירה חדשה או בין אם החלטתם לשפץ את הדירה הנוכחית שלכם, מומלץ לקחת בחשבון גם את החלפת הדלתות בדירה, כך שיתאימו למראה החדש של הדירה.

בשלב הראשון יש להחליט האם נבחר את אותה הדלת לכל חדרי הבית או שעיצוב הדלת ישתנה מחדר לחדר, בהתאם למיקומו והפונקציה שהוא משמש בבית. כיום רוב האנשים בוחרים להשתמש בדלת אחת החוזרת על עצמה, מומלץ דווקא לבחור דלתות פנים מעוצבות מעט שונות זו מזו, אשר יעזרו לנוכחים בבית וגם לאורחים שלהם להבדיל בין החדרים. כך למשל, מומלץ לבחור בדלתות בעלות חלונות זכוכית קטנים לחדרי האמבטיה והשירותים.

בשלב השני יש להתייחס לנושא החומריות כאשר ברמה הפרקטית, דלתות אשר עשויות מעץ עם ציפוי איכותי הן המומלצות ביותר שכן הן פחות רגישות לשינוי מזג האוויר, קל לנקות אותן והן נשרטות ונפגמות פחות בשימוש ארוך טווח. בנוסף, חשוב להתייחס לפונקציונאליות של החדר בעת הבחירה של החומר ממנו תהיה עשויה הדלת. עבור חדרים כמו חדרי אמבטיה ושירותים מומלץ לבחור בדלתות כניסה מעוצבות אשר עשויות מחומרים עמידים למים, ואילו לחדרי השינה מומלץ לבחור בדלתות מבודדות רעשים.

השלב השני נוגע לבחירת צבע הדלתות. מרבית האנשים בוחרים באופן מיידי בצבע הלבן לדלתות הפנים המעוצבות שלהם, כאשר הם עשויים לחשוב שזהו הצבע היחידי האפשרי לצביעת הדלת, אך למעשה ניתן לבחור כמעט כל צבע לדלת הפנים שלכם. לדירות קטנות יחסית מומלץ לבחור בדלתות בעלות צבע ציפוי בהיר המתאים לצבע הקיר, כך שיראו כהמשך שלו, ויספקו הרגשה של קיר מעט גדול יותר. כאשר מדובר בדירות גדולות יותר, ניתן לבחור בדלתות בעלות צבע עץ כהה, למשל. כאמור, בעת בחירת הצבע חשוב להתייחס לקו העיצובי של הדירה כולה.

כפי שהוזכר קודם לכן, לחדרי אמבטיה ושירותים או לחדרים חסרי חלונות, מומלץ לבחור בדלתות אשר מכונות "דלתות צוהרים". לדלתות אלה צוהר או חלון עשוי זכוכית שיאפשרו מעבר של אור בין החדרים. היתרון הנוסף של הדלתות הללו הוא שהן מאפשרות לנוכחים האחרים בבית להבין האם החדרים הללו בשימוש.

לסיכום, מכיוון שלרוב איננו מחליפים את דלתות הבית לעיתים קרובות חשוב לקחת את הזמן בכל הנוגע לבחירת הדלתות ולהתאים אותן לא רק לטרנדים העכשויים מעולם עיצוב הפנים אלא גם לשימושיות הדלת ומראה הדירה כולה.

משרד אדריכלות ישראלביץ הוא משרד ותיק ומוביל בתחום האדריכלות והעיצוב הפנים, שמתמחה ביצירת בתים וחללים יוקרתיים ברמה הגבבוהה ביותר. המשרד עובד בשיתוף פעולה צמוד עם הלקוחות, ומבין את הצרכים, המשאלות והסגנון של כל אחד מהם.