עומדים לבנות בית? הדברים שחייבים לבדוק לפני

22.12.2020
G8

קירות סדוקים, רצפה מתרוממת או שוקעת, נזילות ושאר "ירקות" שכל מי שבנה בית חווה בוודאי. אפשר להימנע מ"החוויה", אם רק יודעים כיצד לתכנן בניית בית בצורה נכונה וחכמה. על כך במאמר הבא.

איך לבנות בית ולהישאר בחיים

אם אתם עומדים לבנות בית חדש, אתם בוודאי יודעים שזהו תהליך ארוך ומורכב ובו פרטים רבים הדורשים את מירב תשומת הלב והסבלנות על מנת שניתן יהיה לצלוח אותו בשלום וברוגע, מבלי לשלם ביוקר על טעויות שעלולות להיות בדרך (או לפחות לשלם כמה שפחות).

בניית בית כוללת שלבים רבים ולא תמיד אנו יודעים מהם, או במה הם כרוכים ולכן, חשוב לדעת מה נדרש מאיתנו בכל אחד מהם, החל מגיוס הון עצמי, איתור המקום המושלם לבנייה, עובר דרך תכנון מול משרד אדריכלים- אישורים שונים – ביצוע – עבודות גמר – השלמת הבנייה – ועד הכניסה לבית בשעה טובה.

בנייה חכמה וחסכונית – כך עושים זאת!

כל פרויקט בנייה מתחיל מ"פירמידה" אשר בקודקודה ניצב הלקוח ועל פיו יישק דבר, קרי, התנהלותו של הלקוח היא אשר תקבע האם הפרויקט יצליח או ייכשל ולכן, בראשיתו של כל פרויקט חשוב לדעת להתנהל נכון, להיצמד למסגרת תקציב ולוח זמנים (עם כמה אחוזי רזרבה) ובעיקר, לבחור משרד אדריכלים אשר יודע לבצע עבורכם את העבודה על הצד הטוב ביותר תוך שיתוף פעולה, מקצועיות ושקיפות. אז רגע לפני שאתם יוצאים לדרך, לקראת בניית בית החלומות, הנה לפניכם כמה נקודות שחשוב לתת עליהן את הדעת לפני שמתחילים.

חיסכון בתכנון בית

על קו הזינוק

יש חלומות ויש מציאות. טרם מתחילים בחיפוש אחר משרד אדריכלים שיתכנן עבורכם את הבית, חשוב לבדוק את היתכנות הפרויקט כולו. בניית בית נחשבת להוצאה הגדולה והכבדה ביותר בתקציב המשפחתי ולכן יש וכדאי לבדוק האם אנו מסוגלים לעמוד בו פיננסית, מבלי להיוותר בסיומו חסרי כל. חישוב הון עצמי, בניית תקציב ריאלי, קבלת אישורי משכנתא/ הלוואות (כולל גיוס ערבים), פגישות ייעוץ עם אנשי מקצוע מהתחום, בירוקרטיה וניירת מוניציפלית הכרוכה בתשלומים כאלו ואחרים, הם רק חלק מכלל התהליך וכלל ההיערכות הנדרשת.

במידה ואין בבעלותכם שטח לבנייה, קחו בחשבון כי מרכיב עלות הקרקע בארץ היו כ- 70% מעלות הנכס כולו, בנוסף למס רכישה, היטל השבחה ועוד.

זהו שלב קריטי ביותר לבניית יסודות חזקים ויציבים לכלל התהליך ולכן חשוב שלא למהר ולעבור על כל(!) השלבים באופן יסודי ומעמיק.

באים בחשבון – מסגרת ותכנון תקציב.

הפתעות אנחנו אוהבים, בעיקר טובות, אך תהליך בנייה שאינו מתוכנן נכון ואינו מתוקצב באופן ריאלי- ההפתעות, במרבית הפעמים, תהיינה לא לטובתכם. לכן, תכנון מסגרת תקציב חייבת להיות לכיוון המחמיר הכולל את אחוזי החריגה המשוערים (לרוב מדובר על כ- 15-20 אחוזי חריגה) ולצאת מתוך נקודת הנחה כי עדיף להישאר עם יתרה קטנה, מאשר עם בור שאין לו תחתית, מה שעלול לגרום לעצירת הפרויקט כולו.

תכנון אדריכלי מקצועי

אדמה אדמתי- כמה תעלי?

גודל. תוואי. צורת המגרש. בחירת המגרש הנכון לבנייה. כן! לבחירה נכונה של המגרש המיועד, ישנה חשיבות אדירה מאין כמותה בכל הקשור לחיסכון בעלויות עתידיות, כמו למשל:

  • מהו סוג האדמה במגרש המיועד?
  • מהו המבנה הטופוגרפי?
  • מהם גבולות המגרש?
  • האם קיים חיבור לתשתיות קיימות?
  • מהו הסטטוס התכנוני?
  • בעלות על הקרקע (פרטית/ מדינה/ כונס נכסים).

על כל אחד ואחד מהפרמטרים הללו (ונוספים) ישנה השפעה תקציבית על הפרויקט, מרבית הבונים מחשבים את מסגרת התקציב החל משלב העלייה על הקרקע וזוהי טעות נפוצה שעולה לא מעט כסף, שכן, את מסגרת התקציב יש להתחיל משלב האיתור של הקרקע המיועדת לבנייה. זהו שלב בו אסור למהר, או להחליט טרם ראיתם כמה מגרשים ובחנתם את פוטנציאל רמת ואופי החיים שלכם באזור.

 

זה שהולך וזה שבא….מה עם הבית הישן שלכם?

לרוב, הבית הישן שלכם, מהווה חלק נכבד בגיוס ההון העצמי לבנייה ולכן, אם יש לכם נכס בבעלותכם, כדאי ומומלץ להעמידו למכירה במהלך הבנייה, באופן הזה ניתן יהיה לתזמן את התשלומים הנכנסים מול אלו האמורים לצאת לאנשי המקצוע והקבלנים השונים, מבלי לצור עצירה של הפרויקט עקב אי תשלומים.

מה חשוב לדעת לפני תכנון בית

משכנתא אהובתי…

אולי לא באופן הלבבי של המילה, אך משכנתא לבנייה הופכת את החיים שלכם לפשוטים יותר כלכלית ובעיקר עושה לכם שקט בראש. משכנתא לבניית בית, דומה למשכנתא הרגילה, בהבדל בולט והוא שאת סכומי הכסף של ההלוואה, מקבל הלווה בהתאם להתקדמות הבנייה ובהתאם להעמדת בטחונות חדשים בכל שלב בתהליך. על מנת לבחור את תנאי המשכנתא הטובים לכם ביותר, מומלץ מאד (!!) להיוועץ עם יועץ משכנתאות מומחה לתחום הבנייה שיסייע וימליץ לכם על בחירת המסלול המתאים ביותר, כמו גם ידאג לכל הניירת הכרוכה מול הבנק וקבלת התנאים הטובים והנוחים לכם ביותר.

מי יבנה את הבית שלי???

לא כל אחד יכול לבנות בית ולא כל אחד יכול לנהל פרויקט של בניית בית ועדיין, אתם חייבים מישהו שיעשה זאת עבורכם, גם אם הקרקע בבעלותכם ואתם שוקלים לקחת על עצמכם את ניהול הבנייה, דעו כי התהליך דורש זמן, מאמץ, אורך רוח והבנה בתחום ולכן, אל תקלו ראש ובקשו לקבל המלצות על חברת בנייה מקצועית המעניקה את כל שירותי הבנייה במקום אחד, כולל כל אנשי המקצוע תחת קורת גג אחת, איתה תוכלו לצלוח את כל השלבים עם פיקוח וליווי מקצועי, מתחילתו ועד סיומו של הפרויקט, על הצד הטוב ביותר ולכם יהיה שקט ופנאי.

כאן אגב, לא מומלץ לחסוך, אין צורך להתנהג בפזרנות, אך על מקצועיות ועבודה איכותית אין להתפשר, בטח ובטח אם הבית הולך להיות בית החלומות שלכם לשנים רבות.

בניית בית החלומות שלכם

בניית בית עם ישראלביץ' אדריכלים.

אדריכלות ועיצוב פנים של בתי יוקרה. זו ההתמחות שלנו מעל 20 שנה. משרד ישראלביץ' אדריכלים, מוביל את נישת היוקרה בתחום האדריכלות, עם כמה וכמה מהבתים היפים והיוקרתיים ביותר בארץ, המהווים מקור להשראה לתכנון אדריכלי מוקפד ובלתי מתפשר.

קהל לקוחותינו נחשב לייחודי ובעל אמצעים המאפשר לנו לצאת מהקופסא התכנונית בכל פעם מחדש ולתכנן עבורם יצירת אמנות חלומית, המותאמת לכל צורך ובקשה מהפרט הגדול ועד הפרט הקטן ביותר, לא בכדי הפרויקטים שלנו מככבים בתוכנית "הבתים היפים בישראל" עונה שלישית ברציפות.

להתייעצות וקביעת פגישה חייגו ל 03-68393030 שלוחה 0 לימור.